ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ ADAYLARI KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ

ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ (“Veri Sorumlusu” veya “Üniversite”) olarak işbu aydınlatma metnini hazırlamadaki amacımız; 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 10. maddesi gereğince kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, paylaşılan kişiler, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir. Üniversitemiz, kişisel verilerinizin hukuka uygun olarak işlenmesi, saklanması ve paylaşılmasını sağlamak ve gizliliğinizi korumak amacıyla mümkün olan en üst seviyede güvenlik tedbirlerini almaktadır.

Üniversiteye ait websitesi üzerinden ve/veya form doldurarak ilgili program hakkında bilgi almak ve ön kayıt işlemleri için ve Üniversite nezdinde öğrencilik statünüzün başvuru aşamasından itibaren Üniversite tarafından işlenen;
• Kimlik bilgileri, (Ad, Soyad, TC Kimlik Numarası, Pasaport numarası ve diğer kimlik bilgileri)
• İkamet bilgileri,
• Telefon ve sair iletişim bilgileri,
• E-Posta adresi,
• Eğitim Verileri,

kategorilerine ait verileriniz (“Kişisel Veri”), 6698 Sayılı Kanun’un 5. maddesinde/ 6. maddesinde belirtilen “ c) Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması, ç) Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması, e) Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, f) İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması, ” hukuki sebebine dayanılarak hem tamamen veya kısmen otomatik yollarla (Websitesi üzerinden ve/veya Üniversitenin kullandığı diğer platformlar ile ) hem de veri kayıt sisteminin parçası olan ancak otomatik olmayan yöntemlerle form doldurmak ve sözlü beyan etmek şeklinde toplanmakta ve işlenmektedir.

İşbu kişisel verileriniz;

• Üniversite tarafından yürütülen akademik programlar, etkinlikler, teklifler ve tüm eğitim süreçleri (lisans, ön lisans, yüksek lisans, doktora, eğitim ve sertifika programları) hakkında bilgi vermek,
• Üniversite tarafından sunulan hizmetlerden aday öğrencilerin faydalanabilmesi için gerekli çalışmaların ve süreçlerin yürütülmesi,
• Üniversite tarafından sunulan program ve hizmetlerin aday öğrencilerine duyurulması, tanıtılması, beğenisine sunulması ve bu hususa ilişkin anket yapılması ve bu hususta gerekli süreçlerin planlaması,
• Üniversite tarafından sunulan eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülebilmesi, iyileştirilmesi,
• Üniversite öğrenci memnuniyetini ve verilen eğitim kalitesini değerlendirilmesi,
• Üniversite tarafından sunulan hizmete ilişkin denetim ve veri analizi yapmak, tanıtım faaliyetlerini şekillendirilmesi,
• Üniversite yerleşkelerinde yer alan yurt, lojman, sosyal tesis vb. gibi yerlerde ikamet eden öğrenciler, çalışanlar ve kısa süreli ziyaretçiler hakkında yaşamsal ihtiyaçların karşılanabilmesi,
• Üniversite lokasyonlarının güvenliği ve denetimi ile öğrencilerinin/çalışanlarının/ziyaretçilerinin can ve mal güvenliğinin korunması, yasal yükümlülüklerin, adli ve/veya idari tüm kurum ve/veya kuruluşların taleplerinin, mevzuat ve /veya ilgili kurum ve/veya kuruluşlarca beyan edilen gerekliliklerin yerine getirilmesi, listeleme-raporlama-analiz gibi istatistiksel çalışmalar yapılması,
• Hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılması,

amaçlarıyla ve bu amaçların gerektirdiği süreler boyunca işlenmekte; yukarıda belirtilen işleme amaçlarının gerçekleştirilmesi ile sınırlı olarak;

• Üniversiteye bağlı merkez ve/veya birimlerine, Üniversite iştiraklerine, iş ortaklarına ve bunların alt işverenleri ve franchise’larına,
• Uzaktan eğitim hizmeti amacıyla kullanılan platformlara,
• Kanunen yetkili gerçek ve/veya tüzel üçüncü kişi kurum ve kuruluşlara,
• Yükseköğretim Kurumu’na,
• Ödeme işlemleri için anlaşmalı finans kuruluşlarına

aktarılmaktadır.

İlgili kişi olarak, Kanun’un “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Üniversitemizin;

• Posta yoluyla Mahmutbey Mahallesi, Dilmenler Caddesi, No:26 Bağcılar-İstanbul adresine,
• KEP yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı altinbasuniversitesi@hs01.kep.tr KEP adresine,
• Güvenli elektronik imza, mobil imza ya da Üniversitemiz tarafından önceden onaylanmış e-posta adresinizi kullanmak suretiyle lisansustutanitim@altinbas.edu.tr adresine,
iletebilirsiniz. Başvurunuzda; ad, soy ad ve başvuru yazılı ise imzanızın, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numaranızın, yabancılar için uyruğunuzun, pasaport numaranızın veya varsa kimlik numaranızın, tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresinizin, varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numaranızın ve talep konunuzun bulunması Tebliğ’in 5/2. maddesi uyarınca zorunlu olup; varsa talebinize ilişkin bilgi ve belgelerin başvuruya eklenmesi taleplerinizin en sağlıklı şekilde ve kısa bir süre içerisinde sonuçlandırılması bakımından önem arz etmektedir. Cevap vermeden önce kimliğinizi doğrulama hakkımız saklıdır.

Veri Sorumlusu
Altınbaş Üniversitesi